672 hodin je 28 dnů

23.06.2019


Tady to začalo

Řecko, Kréta, Agia Marina a poslední číslo Motocyklu. V hlavě začala hloubad myšlenka, jestli i JÁ si nezasloužím nový, krásný, elektronikou (ABS včetně) nabytý stroj.
Vlhké teplé prostředí, tablet s internetem, trocha piva a cigárko, mi pomohly, urovnat si myšlenky a ujistit se, že jsem na správné cestě.
Několik dnů pátrání, notná řádka mailů.
Už vím, že tento model je skutečně novinka a v zemi jich moc není.

Vracím se a objíždím Brno a Mladou Boleslav. Nikde nic. Zkrátka nejsou.
Michal mi sekunduje a radí: “volej Vlašim”. Odkud mám s jeho pomocí příslib. Mají nějaké kusy objednány a jeden zatím volný.
Domlouvám si mimořádnou výbavu.
Když už nový stroj, tak v plné palbě!


27.07.2019


Došly kufry

Ještě než dojde motorka, je třeba objednat zavazadla. Tip je od Inži, doplňky na moto. Výborná dohoda s borcem. Když přijedu ze Slovenska, odkud vše řídím, kufry na mne čekají, přestože byly přislíbeny o několik dnů později.


29.07.2019


Den D – pondělí

Než k tomuto dnu došlo, musela být překonána spousta logistických obtíží. Jak se do Vlašimi dostat v civilu, s výbavou na cestu zpět za řídítky. Jako na sviňu, nikdo z kamarádů není k dispozici. Poslední variantou je IDOS. Přestože nenašel trasu automaticky, po rozdělení úseků se podařilo složit plán. V poslední chvíli mi ulevuje Jindra, který mne veze do Zábřehu na vlak. Z prahy pokračuji autobusem. Všechno potřebné na zádech v batohu.

Když jsem dojel taxálem až do Kmoto, Kuklík nevěřil vlastním očím. Vše jde rychle. Jedna kávička, převléct, podepsat papíry od pojisty, papíry od motorky “a už jeďte, my jdeme na oběd!”

Ne že bych (asi) netrefil, ale chci mít všechno jezdění zaznamenáno v gpx navigace, tak ji přivezeným nářadím venku na place instaluji. Sotva se nabalím a chystám odjet, motorka jde zpět na dílnu. Nejde napájení zásuvky “zapalovače” = navigace. Borcům na dílně jsem evidentně udělal radost, o kterou nemají problém se se mnou podělit.

Na druhý pokus odjíždím.

Přijedu domů vytahuji bednu s kufry a ještě na teplou motorku s nadšením montuji. Už jen vyrazit do dálav.


30.07.2019


Registrace

Před cestou do Vlašimi přemýšlím, jak s přihlášením. Není moc času. Doba dovolených a hromadné expirace řidičáků nepřeje rychlému přihlašování. Málo úředníků, dlouhé fronty. Původní záměr “stavit se někde cestou” padá. Jednak to časově nevychází a navíc, Michal se nemůže smířit s myšlenkou, že bych neměl moravskou značku.
Jemu k vůli mířím hned v úterý na úřad v Šumperku. Na místním úřadu mi nikdo ani nezvedl telefon.

Registruji se a současně na stránkách úřadu sleduji obsazenost. O půl deváté ráno jsem 18! v pořadí. Naslouchám spolu sedícím, kteří si krátí chvíli vzájemným líčením až neskutečných historek z úřadů. Nechtěně jsem zapojen do debaty a musím přiznat, že jsem tu prvně. Nepřichází obdivné mručení, ale lítostné pohledy ostatních. Navzájem se všichni podporují. Mám velkou výhodu. Na rozdíl od některých, jsem si přečetl, že budu absolvovat 2 úřední úkony a tudíž musím mít 2 čísla. Někteří tu už na toto nekompromisně dojeli.

S blížícím se polednem a plánovanou přestávkou nálada houstne. Občas přijde někdo “mimo pořadí”. Na lavicích, půl dne sedící spoluobčany, tito rychlíci nasírají, nejen veselým, žoviálním zdravením se s úředníky (už ode dveří).

Tak jo, klaplo to! Mám značku! Moravskou.


01.08.2019


1. delší

Je potřeba najet kilometry, abych stihl garančku po 1k a mohl odjet s Michalem, Martinem a Rolfem do Rakouska na víkend. Pominu-li prvou cestu z Vlašimi a včerejší noční deštivou projížďku (nějak sem nezvlád plánování) Polskem, čeká mě dnes ranec. Z domu do špitálu v Ostravě, do Vlašimi, tam 1. servis a hurá do Hradiště. Zde bude čekat Rolf. Cesta parádní. Lesem, přes kopec, mašina jede… Jen v Ostravě nabírám prvé zpoždění. To se pak už jen dál kupí. Cesta v pátečním provozu nepomáhá… Ve Vlašimi už se mnou ani nepočítají.

Jasně, nakonec i toto dobře dopadne a v Hradišti se nás nečekaně schází víc. Joo, a motorka je středem obdivu – alespoň předstíraného, ale i tak je to milé.

Večer trochu posedíme a ráno odjíždíme do Mariazellu. Mám před sebou první víkend s KTM.


07.08.2019


Doplňky

Pečlivě vybrané doplňky objednané na doplňky na moto dorazily. Dávám se do montáže. Až na napnutí pružiny centrálního stojanu jde všechno krásně hladce, jako u Švédské nábytkové firmy. Po chvíli přemlouvání donutím i 2 pružiny stojanu ke spolupráci. Motorka je sice zase o něco těžší, ale opět značně “vylepšená”.

K tomu se s radostí pouštím i do elektriky – montáže navigace a GPS trackeru. Opět, parádní práce. Ve světle, i vzadu pod sedačkou jsou už vyvedeny dráty s konektory s přímým i klíčkem spínaným proudem. Paráda.


21.08.2019


Další doplňky

Je 10 dnů do odjezdu na svatbu a odtud na dovolenou. Před týdnem jsem pořídil zámek – no co, je to nová motorka a dnes mi dorazil balík z Vlašimi.
Padáky, vyšší plexi a plexi na světlo. Montovat nové věci na novou motorku je taková radost! Všechno klape. Až do demontáže levé části nádrže. Šroub se sviňa furt točí a nechce povolit. Nemít už pravou stranu hotovou, pochyboval bych v své schopnosti a podezíral se, že něco neumím. Ale ta pravá je hotová, chyba bude jinde. A taky je! Po mnoha minutovém trápení vítězím a díky rozličným přípravkům, se mi v dlani tkví matice, která byla zjevně utržená od rámu. Fajn, mám ji, ale padák bez ní neupevním. Vymýšlím tedy způsob, jak ji tam pomocí dalších udělátek dostat zpět. Minuty i hodiny letí…

Tak jo, jasně, dopadlo to, ale nervy to byly.

Mám hotovo a motorka z mého pohledu vypadá zase trochu lépe.


25.08.2019


Sraz u Inži

Je příležitost se projet. Taková nedělní vyjížďka. Potkáme se u Inži a domluvíme detaily dovolené, která nám začíná příští týden


31.08.2019


Vaškova svatba

Konečně vyrážíme. Dnes jsme zváni na Vaškovu svatbu. Paráda.
Po obřadu odjíždíme na Balaton.

Zítra budeme pokračovat “do světa”.


01.09.2019


Den D II – neděle

Jsme na Balatonu a ráno odjíždíme k našemu cíli – společné dovolené. Ten nejvzdálenější bude na ostrově Korfu.


Čísla níže, jsou jen statistika, šedobílé tabulky.

Pokud mne něco napadne, napíšu to přímo k obrázku. Ne, to není lenost psát, ale motivace je prohlížet 🙂


RESUMÉ

672 hodin | 28 dnů | 3030km | 441 704,-Kč | — | zpět 330 300,-Kč | rozdíl 111 401,-Kč | tj. 3 978-Kč/den | tj. 36,80-Kč/km

Zpráva pojišťovny:

Dobrý den,

Likvidace bude provedena formou totální škody na vozidle tj. odpočtem ceny poškozeného vozidla (tj.zbytků) od obvyklé (obecné) ceny vozidla bezprostředně před pojistnou událostí (OC).

Cena zbytků ke dni pojistné události byla stanovena na základě přiložené nabídky  firmy TotalCar  a je platná, je-li vozidlo ve stejném stavu, který byl zjištěn při jeho prohlídce pověřenou osobou, tj. včetně všech prvků výbavy a využitelná do dne, který je na ní uveden. Budete-li chtít nabídky využít, je na ní uveden kontakt na zákaznickou linku fy. TotalCar. Uplynutím uvedeného termínu pozbývá nabídka platnosti k realizaci prodeje, avšak pro následnou likvidaci uplatněného nároku spolehlivě prokazuje cenu zbytků vozidla ke dni pojistné události.

Obecná cena motocyklu stanovena na   367 000,00 Kč

Využitelné zbytky stanoveny na  152 000,00 Kč

Zpráva aukce:

Popis poškození:

Poškozený rám !!

Výměna:
př blatnák,př vidlice l teleskop kompl.,př disk,zrcátko l+p,štít přístrojů h+d,př blikač l,boční kapotáž l,páčka př spojky,svod výfuku,padací rám,paliv.nádrž,držák plexi,kryt lp tlumiče,kotouč brzd.l,kryt rukojeti l,klema brzd.pumpy,budíky odřené od řídítka,tlumič řízení,chladič vody,kryt chladiče l,mřížka chladiče,kryt pod motor,držák krytu motoru,plotna z kufru,držák boč.kufrů,sp.brýle,krytka l u přístr.desky,držák navigace,kufr l+p,relé,olej.vana,blok motoru,držák nádrže,silenblok 1x nádrže,kryt baterie,paliv.čerpadlo,paliv.kohout,

Možnost poškození:
př světlomet,boční kapotáž p,

motorový olej vytekl (vlásečnicová trhlina v bloku)

KTM 790 AAADVENTURA R335 000 Kč
Přední padák872 Kč
Zadní padák872 Kč
Rozeta Supersprox1 452 Kč
Chrániče rukou kovové2 211 Kč
Ovladač tempomatu1 989 Kč
Držák GPS872 Kč
Akrapovič22 318 Kč
Quickshifter+8 913 Kč
Tempomat5 562 Kč
Celkem380 061 Kč
TRAX ADV sada kufrů SW-Motech23 490 Kč
Rozšíření stojánku SW-Motech1 280 Kč
Hlavní stojan SW-Motech4 590 Kč
Horní nosič SW-Motech3 640 Kč
Rozšíření horního nosiče SW-Motech1 150 Kč
Zámek Abus Detecto 7000 RS12 399 Kč
Celkem13 059 Kč
Servis 1k olej filtr270 Kč
Servis 1k olej Motorex Cross Power 3l1 085 Kč
Servis 1k Mobilita500 Kč
Servis 1k Diagnostika500 Kč
Servis 1k práce2hod1 400 Kč
Motorex Chain Clean 5252 Kč
Motorex Chain Lube AD351 Kč
Celkem4 358 Kč

Kryt světa
Vyšší štítek
Padací rám

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *